lördag 1 januari 2011

20101231

Hej!
Jag förberedde detta inlägg igår men ville inte publicera det just då för jag ville visa er hur dukningen till slut blev. Sen glömde jag helt enkelt bort att visa er det för det var ett spikat schema igår. Hur som helst...resultatet ser ni längre ner och så här skrev jag igår. (Tokigt det kan bli)

Årets sista dag! Tänk vad tiden går fort! Hur som helst så håller jag på att duka lite hemma. Har bara ställt upp ett kuvert än så länge för jag är lite osäker på duken. Vilka ilandsproblem...jag borde skämmas!


Ja du ser rätt! Jag har ställt upp ett champagneglas bredvid rödvinsglaset för jag har nämligen inga vitvinsglas. Tomten glömde dem förra veckan. Jag är inte nöjd med duken...ska kolla igenom min hög med linnedukar och se om jag hittar någon bättre. Det är arvegods som jag är mkt tacksam över!


Spelar väl ingen roll hur dukningen blir men jag tycker det är så roligt bara. Maten smakar nog lika bra ändå. Vi ska ha lite knytis, ska bli så spännande och se vad gästerna bjuder på. Vi ska göra huvudrätten och det blir helstekt oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås så nu har jag avslöjat det!


Måste bara visa den söta klänningen som Elin ska ha ikväll. Hon har fått den av sin mormor och morfar. Jag tycker den är sååå söt. Kommer från Zara kids.


Så här blev dukningen till slut. Tycker det blev riktigt elegant men jag vill ha vita tallrikar. Kanske hittar några charmiga på nån auktion.

Detta kort blev nog lite bättre...


De små lyktorna kommer från NORDAL och silvergirlangen kommer från SIA.


Sådär ja...nu får ni tänka er in i dagens datum igen, haha. Tänkte bara att jag skulle visa er fruktfatet vi äter på ikväll. Det är kvar sedan igår och jag har bara bättrat på det lite för det var ganska utplockat. Tycker det är sååå gott med exotisk frukt. Blir ju gärna en hel del andra onyttigheter...

 



Början på detta år blev väl kanske en salig röra, men jag är lika glad ändå!
Ha en fin kväll, nu ska vi kolla på Mamma Mia!
KRAMAR i massor.

1 kommentar:

  1. Åh så fint du dukat och så söt klänningen är!
    Ha en fin fortsättning på det nya året!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna