fredag 7 januari 2011

Färdigsydd kudde

Hej alla!
Igår hade vi en skön dag hemma så det blev lite pysslande med allt möjligt. Bland annat så gjorde jag denna kudde. Bilden ska föreställa en ängel, vet inte om det syns så bra. Ropade in trycket på Tradera för 12 kr. Har aldrig testat att stryka på sådant tryck förut men det blev väl godkänt ändå. Har inte sytt ngn kudde sedan syslöjden ska jag erkänna. Det var riktigt kul!

 

Började bli lite orolig för att taket på växthuset skulle braka ihop med tanke på all snö så jag gav mig ut och skulle skotta bort den...


....det var bara det att det brakade sönder ändå!


Men, men, inget att göra åt! Får vara lite extra försiktig när jag ska så mina tomater sen bara. Får ta en tur till glasmästar´n när allt detta är över.

Ikväll är vi bortbjudna på middag och kortspel till ett par goda vänner.
Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin kudde!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. det där med inbrakade växthustak börjar tydligen bli en klassiker... hände farmor förra året. för övrigt har jag funderat på om man skulle lyckas sy en kudde om man försökte - "det var ju så lätt i syslöjden" ;) men det kanske blir som med ikea-möblerna, haha.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna