måndag 22 november 2010

Nytt auktionsfynd

Hejsan alla!
Då var det måndag IGEN! Herregud vad veckorna springer iväg...
Helgen har varit en blandad kompott utav julmarknad, middagar och auktion. Tänkte jag skulle visa er mitt senaste fynd. Detta gamla pelarbord ropade jag in för bara 50 kr!


Jag står lite i valet och kvalet om jag ska måla det vitt eller inte... Jag tycker det är så fin patina på det. Vad tycker ni? Ska jag ha det som det är eller måla det vitt? Min sambo tycker definitivt att det ska målas vitt, men jag är inte lika säker på det.


Jag ropade förresten in en annan fin möbel också men den får ni se när den är klar. Kommer bli såååå himla snyggt!

Igår kväll mös vi framför tv:n med glögg ifrån Färna julmarknad och Brieost från Mats-Pers gården. Glöggen var en apelsinglögg och var jättegod. Ska nog ta resten nästa helg och blanda i lite annat gott i den.


Har aldrig smakat en så färsk Brieost i hela mitt liv, det var mums för magen. Brieost är bra när man ska äta GI tydligen. Det tackar vi för (fast i måttliga mängder förstås).


Ha en superdag!
Kram

2 kommentarer:

  1. He he, sambons syster håller med om bordet. Det är visserligen fin patina, men jag tror det kommer göra sig bra som vitt! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Bordet är underbart men jag hade nog inte kunnat låta bli att ge det lite vit färg ;o)
    Ha en härlig dag!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna