lördag 13 november 2010

Julmarknad i Färna

Hej allihopa!
Igår var jag på julmarknad i Färna. Det var sååå mycket att titta på. Kan verkligen rekommendera denna mysiga julmarknad. Köpte bland annat denna härliga kroppsskrubb med lavendeldoft från Klockargården i Norberg.


På denna julmarknad finns det bara hantverkare av alla dess slag. Det är det som är så charmigt tycker jag. Lena Hertz heter kvinnan som gör dessa fina väggprydnader...


...och även alla dessa gulliga ting i keramik.


Gud så många duktiga hantverkare det finns!


En del utav marknaden ligger i en gammal lada.


Där stog baland annat denna duktiga tjej!här och klicka på nyheter så får ni se vilka fina tavlor hon målar!


Fina kransar gör hon också...


Här är en utav hennes tavlor.




Som sagt, bara hantverkare. Inga konstiga tillsatser i denna korv!



Här har ni förra årets vinnare utav whiskysenap! Kanske ett hett tips till farsdag?!
Den var jättegod!



Så klart handlade jag med mig några läckra choklad/kolabollar tills ikväll... jag får långväga gäster så det är kul att bjuda på nåt de aldrig smakat. Jag ska däremot inte ha någon, då jag fortfarande är duktig med att inte äta onyttigheter. Jag köpte dock en fäsk brieost som jag ska smaka på, det är ju ändå lördag! Hon i ståndet sa att det är ÄKTA GI med denna ost, så då tror jag henne.


Här är en bild på Herrgården där det serverades jullunch eller tomtegröt med julskinksmörgås!


Nu är det hög tid för mig att sätta igång med bjudmaten. Gästerna kommer om två timmar. Eller gäster och gäster, det är mina kära barndomskamrater som kommer.

Ska visa er sen vad det blev för mat!
Ta hand om er!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna