onsdag 11 maj 2011

Handmålad buffé

Hej!
Nu är det full rulle ute i garaget igen. Min motivation till målning börjar så sakteliga komma igång igen. Denna buffé har stått ett bra tag i ute i garaget och tagit plats, men snart ska den vara klar! Jag inhandlade den på auktion för några månader sedan. Jag började med att slipa den så gott det gick, det var lite svårt med alla trädetaljer men jag är nöjd! Sen har jag spacklat och slipat ännu en gång för att få bort ojämnheter på ytan.


Nu på kvällen har jag grundmålat en vända, får fortsätta en annan dag. Blir väl så att jag målar insidan också kan jag tänka mig. Jag tycker denna modell a ´la Shippendale är sååå fin! Denna möbel kommer hitta sin plats i vårt vardagsrum tror jag. Visar bilder på när den är klar senare....


Det var allt för idag! Imorgon är det dax för att springa vårruset i Örebro, hoppas det blir uppehåll och att flåset håller i sig! Ha en fortsatt trevlig kväll!
KRAMAR
Anna



7 kommentarer:

  1. Jättefin möbel, och den kommer bli urläcker som vit! =) Spännande att se det färdiga resultatet!

    Lycka till med Vårruset imorgon!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mycket jobb, men slutresultatet blir super fint !
    Vit färg gör susen !
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Åh så snygg den blev! Så vårruset går av stapeln ikväll kanske skulle åka ner på stan och titta och heja!
    Ha en riktigt härlig torsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Åh så underbart fin den blev! Vad duktig du är. Lycka till med springandet:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Åh den kommer bli superfin...Usch vi gav bort en sån fin serie möbler i brunt för några år sen,arvegods o vi fick inte plats!!! Ingen köpare heller så då skänktes den,då blev det fart på folket! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  6. Åh så fin!
    Såna möbler blir ju så fina vita!

    Trevlig helg!

    Kram Liza

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna