måndag 18 oktober 2010

Färdigmålat pottskåp och goda havrerutor

Hej!
Ropade in ett gammalt pottskåp på auktion för en tid sedan. Det var tidigare brunmålat men det har nu fått sig en omgång av mig med den vita penseln. Tycker det blev jättebra! Funderar bara på om jag ska skriva nåt fint frampå, men nöjer mig så länge...


Jag bara älskar fina karaffer av alla dess slag, den som står på pottskåpet har jag köpt på Handelsboden i min stad. Tror märket är Miljögården, som så mkt annat jag handlar på mig. När toaletten blir klar uppe i sommarstugan får nog detta pottskåp flytta in där istället med ett tillhörande tvättfat och kanna så det blir som det var förr i tiden. Just nu får det agera nattduksbord.


Sådär ja, nu har jag förstått mig på hur jag tar bort datumet från kameran. Hurra, hurra! Igår firade vi min Sambos (ja precis, du läste rätt! Jag är inte gift...än) syster som fyllde år och hon bjöd oss bl.a. på jättegoda sega Havrerutor, som jag bara måste ge er receptet på:

250g smör1 l havregryn
5dl vetemjöl
1dl sirap5dl socker
1msk bakpulver
2 ägg
Smält smöret i en stor kastrull, rör ner övriga ingredienser.
Bred ut smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna.
Grädda i 175 grader tills kakan är gyllengul. När den kommer ut ur ugnen sjunker och stelnar den.
Skär i rutor när den svalnat en aning.


Vet att de ser ut som torra brödskivor men de var skitgoda och verkligen värda att bakas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna