tisdag 17 juli 2012

Otroligt fin eftermiddag på Karmansbo Herrgård!

Hej!
Idag vill jag dela med mig utav denna trevliga dag! Nu kommer det en hel drös med bilder ifrån Karmansbo Herrgård. Mamma fick denna utflykt i födelsedagspresent utav mig och min bror tidigare i somras och idag den 17:e juli skulle det bli av! I kollaget nedan så ser ni lite bilder ifrån omgivningarna runtomkring. Dagen började med att hon fick en lätt ansiktsbehandling inkl. brynplock...


...och sedan stod en härlig kakbuffé på schemat ute under den 500-åriga eken. Tänk om den kunde tala... det är ju redan innan Gustav Vasas tid!! (Det tror jag i alla fall... han levde väl på 1500-talet?). Vi njöt lääänge ute i solen på kakor, bullar, tårtor och för att inte tala om Karmansbos rabarberkaka, kolasnittar med solroskärnor m.m. Alla bakverk är bakade på herrgården med mjöl från Stora Hällsta gård utanför Sala.


Efter allt detta så kommer dagens höjdpunkt! Nu väntade en skön Basturitual på Bergslagsvis! Det var en skön kur för hela kroppen nere vid Hedströmmens strand. Först tvagade vi hela kroppen med väldoftande skrubb och bastubad. Den trevliga Saskia kom in och la björkris på lavastenarna i bastun och det började ryka efter ett litet tag och då tog hon en handduk och viftade så doften skulle komma över oss. Det var en riktigt fin upplevelse samtidigt som vi hade utsikt över sjön. Tack Saskia för att du är så glad och trevlig, det känns verkligen att du vill allas bästa!


Det fanns tydliga instruktioner på hur Basturitualen skulle genomföras. Naturligtvis fick man göra som man ville men det var kul att det fanns ett litet schema. Efter bastuaktiviteten så sprang jag och mamma mest mellan Hedströmmen och den vedeldade badtunnan. Det var härligt! Ibland kom det en skur men det gjorde absolut ingenting!


Vi var dessutom helt ensamma där nere vid tunnan. Inga andra gäster var inbokade så vi fick vara alldeles för oss själva i flera timmar! Avslutningsvis fick vi produkter från Björk & Berries att tvätta och smörja in oss med. Det var jättesköna produkter som doftade ljuvligt!! Rekommenderas! Ååå jag tog så mycket kort idag men nu får jag nog ta och ge mig.


Vill ni ge någon en fin present så kan jag verkligen rekommendera dessa aktiviteter!
Det är en dag som ni sent kommer glömma! Ha en fortsatt fin sommar och tack till alla som kikar in på min lilla sida. Det är såå trevligt!

KRAMAR


1 kommentar:

  1. Men vilken fantastiskt fin bildkavalkad!!!!! Ser så himla mysigt ut!!! Jättefina foton och jag gissar att din mamma blev superglad över sin present!!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna