fredag 17 juni 2011

Husmorsknep som håller lössen borta!

Hej!
Min kära mor kom förbi med två godisburkar med Tagetes härom dagen. De har nu blivit planterade i min rosenrabatt. Jag gjorde så förra året i hopp om att alla löss skulle hålla sig borta och peppar, peppar, det fungerade! Så nu kan jag med gott samvete rekommendera detta då jag vet att det verkligen fungerar!


Igår blev det rensning i rabatten samt plantering. Vad nöjd man blir när det är klart! Tack mamma för de fina Tagetesarna!


Varje år har jag sprutat såpa morgon som kväll på rosorna men nu slipper jag det. Vet inte varför lössen inte gillar Tagetes, kan de kanske utsöndra någon lukt av något slag?


Nu får knopparna stå ifred och vänta på att slå ut!


Måste bara samtidigt visa den fina bukett jag fick av mina jobbarkompisar. De tackade av mig igår och önskade mig lycka till på nya jobbet. Tack alla! Jag fick ett presentkort också och jag har redan varit iväg och shoppat upp. 


Jag köpte denna vackra sjal! Kunde inte motstå den. Tror den kommer passa perfekt till en klänning jag ska ha på mig på ett bröllop i Juli.



Ha en fortsatt fin kväll, trots regn och rusk!
KRAMAR

2 kommentarer:

  1. Perfekt husmorstips - miljövänligt också :)

    Jag önskar dig en härlig helg också!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ha en fin vecka som kommer!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna