fredag 28 januari 2011

Älskar tulpaner!

Hej!
Hoppas allt är bra med er! Nu är det äntligen fredag och tänkte att jag skulle ge er några blommor idag. Vårens blommor! Vita som jag älskar naturligtvis. Har en bukett med rosa hemma också men de har inte börjat slå ut än. Fick dem av min far som kom förbi med några semlor. Hmm, får se om jag tar en eller hur jag ska göra. Vill ju fortfarande komma i klänningen, men det är ju trots allt fredag.


Blir på bra humör bara jag går in i köket och tittar på dem. Tog kortet lite sent så solen har börjat gå ner, men tidigare så lyste den in så fint på blommorna. Jag har lärt mig att blommor ska inte stå i närheten utav frukt, för de avger någon form av enzym som inte blommor gillar. Så jag flyttade bort fruktfatet en bit bort.


Solen går så fort ner som sagt men det blir ju trots allt ljusare och ljusare. En halvtimme senare så var det riktigt skumt ute. Bilden nedan är tagen ifrån badrummet, där har vi en fin ljuslykta som vi fick av mina goda vänner på nyårsafton. Tycker den avger så fina hjärtan på väggen bakom.


Så då får jag önska er en hjärtlig helg allesammans!
KRAMAR

7 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren hos mig!
    Får säga desamma, du verkar ha en jättemysig blogg!
    Va fin lyktan var, jag älskar hjärtan!

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  2. Jättesöt ljusstake, vilka snälla vänner. =)
    Ja jag blir också precis som du beskriver det GLAD då jag har snittblommor hemma. Ja det är ju trots allt Fredag, ät semlan du med gott samvete. =)

    Ha en toppen Fredagskväll.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  3. Vackert! Härligt med blommor.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Semlor är gott, igår åt jag min femte sen de började i januari!
    Tulpaner är ljuvliga i alla färger, men vita eller rosa är något speciellt!
    Fin ljuslykta med jätte söta skuggor;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar lykta!
    Ha en underbar dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Söt ljuslykta! Jag gillar också sådana som gör mönster på väggarna eller bordet under.

    En av mina favoritlampor är en sådan:
    http://minafinastesaker.blogspot.com/2010/10/relight-my-fire.html

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Så vackra tulpaner, det är en härlig vardagslyx som verkligen gör en på gott humör! Hjärtlyktan var också väldigt charmig! Ha en fin söndagskväll <3 KRAM från Sockenvägen

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna