söndag 10 juli 2011

Målning av fönsterbrädor

Hej!
Idag har det varit målning på schemat. Eller jag ska väl säga att det har varit målning de senaste dagarna. Jag och min sambo har varit lite oense om vilken färg fönsterbrädorna skulle ha, jag ville ha dem vita och Niklas ville att de skulle teakbetsas och sedan lackas.  


Han fick sin vilja igenom och jag tycker faktiskt det blev jättebra! Vi har ju lagt in ett skeppsgolv i denna färg/nyans samt att vi har stolarna och bjälkar i taket som är utav teakfärg. Så han hade helt rätt i att fönsterbrädorna också skulle vara i teak. Risken finns ju annars att det blir FÖR MYCKET vitt. Brädorna har betsats två gånger och lackats i två omgångar med båtlack.


För några dagar sedan så fyndade jag gardiner på Hemtex som jag gått och sneglat på en längre tid. Ibland ska man ha tur, de låg och väntade på mig till halva priset. Jag slog till direkt! Blev åtta längder men jag tror faktiskt vi bara behöver fem stycken i uterummet, de andra får följa med hem. Det är jättefina gardiner med en brodyr upptill, vet inte om ni kan se... Har inte hunnit sy upp dem ännu utan har bara gjort en knut nertill. Faktiskt ganska fint det också!


Måste bara visa er dessa hurtbullar! De simmade ett varv runt HELA ön! Själv börjar man få lite små-ångest för att man inte har rört på sig på flera veckor, men är det semester så är det!


Nu ska jag ut och måla klart min vägghylla. Ha en fortsatt fin kväll!
KRAMAR

5 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefina fönsterbrädor. Gardinerna ser mysiga ut men jag ser inte brodyren tyvärr. Kul att fynda nu på alla sommarreor. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev jättesnyggt med kontrasten till det vita :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart uterum ni har!
    Vi håller på att bygga ett just nu och del 3 kommer snart...
    Gardinerna blev ju så fina och jag har själv funderat på att ha gardiner sen.
    Fönsterbrädorna blev väldigt snygga i teak. Hälsa sambon det:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig plats att vara på!
    Kan bara hålla med om att det blev en snygg kontrast med teakfärg.
    Alltid snyggt med några detaljer som bryter av.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hejsan! men gu vad mysigt du har... här måste jag kika vidare..dessutom fin Header :) kramiz Jessica

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna