söndag 22 maj 2011

Planterade blommor

Hej igen!

Det var ett tag sedan förra inlägget, men det händer inte så mycket när man jobbar om dagarna. Från och med första Juni är jag mammaledig igen och då händer det desto mer. Då duggar väl inläggen lite tätare igen får vi hoppas. Tänkte att jag skulle visa mina Mårbackapelargoner som jag satte som sticklingar i våras, nu har de blivit lite större.


Jag var till handelsträdgården igår och frågade om de hade några lite äldre lerkrukor till försäljning och jag hade tur att få tre stycken. Jag tycker det är charmigare med gamla och lite slitna krukor. De hade gärna kunna varit ännu äldre, men jag får väl ha de stå ute till nästa vår så får väl väder och vind göra en bättre patina.


Min kära Sambo var också med igår och handlade blommor. Han tycker väl inte det är alldeles jättekul att gå bland blommorna och kika så jag sa åt honom att han får välja vilken blomma/växt vi ska ha utanför ytterdörren. Han var borta länge och väl och tillslut kom han fram med denna Japanska Kottepalm. Jag höll på att garva ihjäl mig för det är så typiska honom, hihi. Det blev inte så tokigt eller hur (!?!)


När jag fyllde år förra året så fick jag två stora vita krukor. De kommer bra till användning nu. Det blev riktigt fint tycker jag. Jag planterade en Mårbacka och en vit Hänglobelia samt en annan fin hängväxt som jag inte vet vad den heter. 


Bilden nedan är tagen på krukorna jag hade förra året. De började bli dåliga och jag tröttnade på dem så det fick bli vita krukor istället- som allt annat...


...visst blev det bättre? Det är den till höger jag menar, den andra är i plast.


Det var allt för idag! Ha en fortsatt fin kväll!
KRAMAR

1 kommentar:

  1. Såå fint du har gjort..:)

    Önskar dig en fin kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna