tisdag 29 maj 2012

Handgjorda kort från Bohem Chic - Softgrey!

Hej!
 Ytterligare en dag med sol - härligt! Det är dock mycket kallare men så länge solen lyser så är jag nöjd. Idag tänkte jag visa er det fina kortet som jag har beställt härifrån till mamma på Mors dag. Kvinnan som gör korten heter Anette Brunsell och hon gör kort till alla tillställningar som man kan tänkas komma på. Jag kan verkligen rekommendera ett besök hos henne om ni vill ha ett annorlunda handgjort kort, detta kostade bara 29 kronor, billigare än på ICA!


Korten är gjorda av stadigt akvarellpapper som skärs ner till önskat format. Det fina pappret passar också bra till bokmärken, visitkort, inbjudningskort, etiketter och andra dekorationer. Formgivningen sker i datorn där man kan laborera med bilderna, färgerna och texten. Sen skrivs layouten ut och en efterbehandling av ytan sker så att den inte ska vara så ömtålig. Varje kort viks och kantskärs till perfekt form. Nästa steg är att dekorera med siluettklippningar, sömmar, pärlor och spets. Spetsarna är ofta vintage, gamla från t.ex nerlagda affärer, ibland handknypplade, ibland pappersbårder från 1940 och 50-talet och ibland även nytillverkade sådana som hon tycker passar. 



Hoppas ni kan hitta något kort i er egen smak. Detta var bara ett litet tips från mig!
Ha en fortsatt fin vecka!
KRAMAR


3 kommentarer:

  1. Vad gullig och fin du är mot din mamma som fixar så fint kort till "hennes" dag! Gissar att hon blev jätteglad över det:) Sååå fint!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Jättefint och personligt - antar att din mamma blev glad :)

    Jag önskar dig en härlig onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Din mamma måste ha blivit såå jätteglad över det fina kortet..

    Maidi

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna