måndag 24 oktober 2011

Senaste fyndet från helgens auktion

Hej!
Idag tänkte jag att jag skulle visa er mitt senaste fynd från auktionen. När jag såg denna lilla möbel så blev jag genast förtjust. Den är så där lagom avlutad och har så fina välgjorda detaljer.


Visst är den fin? Frågan är bara om den ska målas vit eller inte. Man måste ju vara säker på sin sak för det är lite svårt om man skulle ångra sig. Frågar man min Sambo så ska den DEFINITIVT målas, men jag måste nog suga på karamellen ett tag.


Den kommer nog flyttas upp till stugan framåt våren men nu står den i gästrummet tills vidare. Vi har ganska dåligt med förvaringsutrymmen här hemma så det är perfekt med små skåp som man kan förvara en massa saker i så slipper man se dem ;o)


Ha en fortsatt fin vecka!
KRAMAR

4 kommentarer:

  1. jag vet i sjutton om jag inte behållt träfärgen på den faktiskt, ser ut att ha en underbar patina...kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg möbel, förstår att du föll för den, det hade jag också gjort! =) Tur vi inte var på samma auktion ;-)

    Tror den blir snygg vit, men jag tycker den är läcker som den är. Eftersom det är en ganska liten möbel så tror jag att jag valt att ha den som den är om rummet den står i är ljust i övrigt. Då sticker den nog ut lite och gör sig extra fin!

    Ha en fin vecka, kram Maria

    SvaraRadera
  3. Glömde säga igår att den är jättefin, men jag röstar för målning! Tack för trevlig visning och gott fika! Återkommer om vilken dag som passar. Kram T

    SvaraRadera
  4. Hej! Att jag visste att du skulle cykla var att vi pratat via bloggen för ett halvår- år sen. : ) jag skulle åka tjejvasan och hade cyklat och så. Hur gick det? Nöjd med tiden?

    Ha en toppen helg.
    Kram Kia

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna