fredag 17 februari 2012

Inhandlad fåtölj på auktion

Hej!
Oj oj nu var det länge sedan förra inlägget! Tiden går så himla fort så jag hinner helt enkelt inte med allt som ska göras. I söndags var jag i all fall på auktion och ropade in denna fantastiska fåtölj! Jag törs inte säga vad det är för slags modell men den är åt rokokohållet tycker jag. Jag tror dock inte att den är så gammal som på 1800-talet, men kanske tidigt 1900-tal. Någon som har bättre koll på detta?


När jag först såg den så tänkte jag: Denna ska målas och kläs om, men nu tycker jag nog inte det längre. Den är i så fint skick så det är synd att "förstöra" den. Jag tycker att den passar mer och mer in i hörnet där den står också (glöm kontakten som syns bakom). Vad röstar ni på? Ska den vara som den är eller ska jag måla och klä om den?

Hörrni, jag vill också passa på att påminna er om att kika in till min underbara väns blogg. Hon ska åka till Shanghai om några veckor i hopp om att besegra sin cancer. Hon behöver allt stöd hon kan få!!

Sköt om er alla!
KRAMAR


PS. Något som jag verkligen lärt mig den senaste tiden är att det finaste man kan ge någon är sin tid! Den är så oerhört dyrbar. Lev NU och ha roligt, man vet aldrig när det kan vara för sent!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Anna
    Underbar fåtölj du hitta ,jättefin som den är ;)
    Kikade in till din vän Caroline.....man blir så berörd,skönt att hon har så fina människor runt sig som bara finns till.
    Hoppas de går bra på resan för henne.
    Ha en fin dag
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Hejsan igen.
    Klart du får en lott ;)
    Tack för din goa kommentar ...men sånt där griper tag i en så hårt...
    Har en nära vän som också drabbats..bröstcancer som blev till skelettcancer...
    Tror du hon har nått emot att man lägger sej som följare....
    Ha en myskväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna