onsdag 13 april 2011

Älg i sikte!

Hej!
Hoppas allt är bra med er! Med mig är allt strålande. Är uppe i Åre på semester. Hittills har vi inte åkt något utför men imorgon kommer det bli väder för detta. Lääängtar. Tänkte jag skulle dela med mig lite fina bilder från naturen här uppe i norr. När vi var ute och åkte så såg vi plötsligt en älg ståendes på vägen, sen tittade vi in i skogen bredvid oss och där stog två älgar till och stirrade på oss. Riktigt kul att se! När såg ni en älg senast?


Det är så fin natur här! Fjället rakt fram heter Ottfjället. Var bara tvungen att stanna bilen och ta ett kort. (Vi var ute på kvällssightsing).


På förmiddagen gick vi upp till en sjö som heter Hensjön...


...vi tänkte pimpla öring och röding men det visade sig vara dubbelis överallt så vi sjönk igenom tre dm vart vi än gick så det blev ingen pimpling, men det gör inget. Skönt att bara få frisk luft och titta ut över vidderna. Man känner sig ganska liten när man står i denna storslagna natur.


Om täckningen för mitt bredband är på min sida så skriver jag ett inlägg imorgon om skidåkningen i Åre.
Ha en fin kväll! Nu ska jag ner i bastun och smutta på en läskande cider!
KRAMAR

7 kommentarer:

  1. Oj det låter som ni skulle ha det riktigt skönt !
    Jag såg två älgar som plumsade i snön i februari då det var jätte kallt..
    Såg finurligt ut då ångan stod om dem när de plumsade fram på åkern en bit från vårt hus...
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Jag såg en älg förra vintern och för två år sedan såg jag en ko med sina ungar som vi satt i bilen och beundrade. Inte alls långt från där vi bor!

    Ha en fortsatt trevlig semester!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga bilder. :) Jag har inte sett en älg på många år men får trösta mig med att jag har sett rådjur här på gården i vinter. :) Ha så mysigt. Kram

    SvaraRadera
  4. Wow vilka bilder även om jag vill ha vår hos mej! Hoppas ni får det bra på er semester. Min son med familj var i Åre förra veckan...
    Kul med älgbilder,det lyckas man sällan ta! såg en innanför stängsel för ett par veckor sen! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hääärliga bilder..:)

    Önskar er en solig & fin dag
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Näe det är inte så ofta man ser älg längre....
    Ha en underbar torsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Hej Anna
    Ville bara in o önska en trevlig helg o tala om att du har något att hämta hos mej.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna mig ett meddelande! Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". KRAM Anna